Osalesin 21. ja 22. mail 2014.a. Saka Mõisas toimuval EAS i poolt finantseeritud ja eDreamHotels´i poolt läbiviidud internetiturunduse koolitusel. Teadsin, et on asu, mida ma juba tean ja kasutan, kuid olin kindel, et see oli vaid pisike osa sellest, mida oleks võimalik omandada ja reaalselt ära teha.
Mis see siis on, need targalt ja tasuta tehtavad turundustegevused?
• Koduleht – ettevõtte nr 1 turundus- ja müügikanal
• Optimeerimine otsingumootorite jaoks (SEO) Google, Bing, Yandex
• Makstud reklaam otsingumootorites (Ad Words)
• Makstud bännerreklaam internetis
• E-maili turundus
• Sotsiaalmeedia (Facebook, Twitter, V-Kontakte jne)
• Google ja Yandexi lisavõimalused – Google/Yandex Maps, Google Places, Google Hotel Finder jne.
• Videod internetis – Youtube, Vimeo, Yandex
• Pildid internetis – Google, Flicker jne.
• Portaalid – visitestonia.com, turismiweb, viroweb jne.
• Tripadvisor.com ja teised reisiportaalid
Mis on siis see salapärane CEO?
SEO – Search Engine Optimization – otsingumootorite jaoks kodulehe optimeerimine on protsess, mille abil on võimalik parandada kodulehe nähtavust ja positsiooni otsingumootorites.
• SEO saab teha:
– Kõikidele kodulehe alamlehtedele
– kõikidele toodetele, kliendirühmadele ja turgudele
– kõikides kodulehe keeltes
– mõõdetav ja analüüsitav, mis töötab, mis mitte
– on pidev protsess – lisada alati uuendustele, pakkumistele jne.
Milline on kvaliteetne koduleht otsingumootori jaoks?
• Kõrge külastajate arv kodulehel
• Kodulehe sisu vastab sellele, mida klient otsib – kvaliteetne,
informatiivne ja kasulik sisu.
• Kodulehe domeen on vanem kui 1 aasta
• Koduleht avaneb kiiresti kõikides internetibrauserites – ideaalne 3
sekundit
• Kodulehte uuendatakse tihti – ideaalne kord nädalas.
• Kodulehele tuleb liiklus läbi kvaliteetsete lehtede – Facebook,
Tripadvisor jne
• Linkide arv – sissetulevad, väljaminevad, lehesisesed. Lingid
töötavad korrektselt
• Madal bounce rate ehk põrkemäär
Mul on selle kõige kohta päris head teadmised, mida toetab ka vastav käsiraamat (Y)