Turundusest

Part muneb oma munad vaikides, aga kana kaagutab kõvasti peale iga munetud muna. Niimoodi ongi kõik hullud kanamunade järgi, samas kui pardimune ei oska keegi isegi soovida.

Või siis te palkate endale kuuldavasti Eesti kõige parema advokaadi, kohtumise lõpul ulatab ta teile visiitkaardi, kus on muu hulgas ka kirjas kontori aadress: Kopli liinid 16- 4, Tallinn. Kas te määrate temaga järgmise kohtumise? Vaevalt…

Hiljutine EAS-i ja BDA koostööprojekti mentorprogramm pakkus Eesti parima turunduskoolitaja Algis Perensi (kes tänaseks on spetsialiseerunud eelkõige projektijuhtimisele) käe all uusi vaatenurki ja definitsioone turundusele. Üks nendest saigi sissejuhatama mu tänast postitust- seega: kui me teeme põnevaid, erilisi ja kasulikke asju/ tegusid, siis peame neist ka ilma valehäbita teada andma! Siis neid tarbitakse/ ostetakse/ kasutatakse/ järgitakse.

Kui minu magistriõpingute turunduselektor Andres Kuusik (kliki ja vaata eneseturundamise videot lingilt) defineeris turundust: turundus on klientide vajaduste määratlemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil, kuid lihtsustatult ja kokkuvõtvalt, kui “Silmade särama panemise kunsti” (sest tõepoolest- turundusele on väga palju definitsioone), siis Algis Perens pakkus järgmise versiooni: “Turundus on kogu ettevõtte teadlik turust lähtuv juhtimine või turust lähtuv otsuste vastuvõtmise protsess!”

Seega, turundus on juhtimise üks osasid (muuseas- arendamine on kolmas lahutamatu juhtimise osa, kuid sellest ei soovinud ma täna rääkida).  Neid ei saa eraldi vaadelda.

Soovitatav kirjandus: A. Kuusik “Teadlik turundus” Tartu Ülikooli Kirjastus 2010.

Leave a Reply