Turundusest

turundusMul oli kaks järjestikust ladus-loogilist loengukogumust Marketingi Instituudi tegevjuhi ja Eesti tuntuima naisega turunduses- Anu- Mall Naaritsaga. Üks toimus Tallinnas ja teine Ida- Virus.

Kontekstid kontekstideks, kuid millest ma hiljem- publiku tagasisidest aru sain, oli see, et paraku ei usuta ekspertide juttu. Meie turundusjuhid ei oska näha suurt pilti ja paraku ei evita ka turundusharidust. Ma loodan, et nad on oma elus siiski ka mõne turundusloengu läbinud? Otsuseid tehakse oma kõhutunde pealt ja sellest on väga kurb.

Eriti raske on, kui tuleb teha turundustegevusi millegi sellise jaoks, kus on palju erinevaid osapooli, kuid millel on siiski ühine nimetaja (muidu poleks ju ühise mütsi alla koondutud).

Teisalt on ka tavaline see, et turundusspetsialiste ei kaasata ressursipuudumise tõttu.  Tulemuseks ongi üks tohuvapohu ning need vähesedki turundustegevustele kulutatud ressursid ei too loodetud kasu ja tulemust. Seda nii ettevõtetesiseselt kui ka katusorganisatsioonide puhul- tehakse valesid asju ja kulutatakse valede asjade peale raha. Selline kilplase tunne tuleb…

Anu- Mall nendib allolevas videos õigesti, et:

  • Esimesena jääb ära analüüsietapp: Kõigepealt tuleks aru saada ja kirja panna, mida tegema peab, millised taustsüsteemid mõjutavad; ja ka seda, kui palju on võimalusi.
  • Järgmiseks on õige suurem probleem see, et ei osata ennast kõrvalt erilisena näha! Eristumine! Pole mõtet end reklaamida sarnaselt naabritega, kuid vahest ehk veidi soodsama hinnaga. Puhas lühinägelikkus!
  • Kolmas ja viimane selles loos oleks klienditeenindus- ehk oska oma kliente nunnutada (Anu- Malli sõnadega). Tegelikult on see puhas teenusedisain ja kvaliteedijuhtimine.

Põhjused, miks mööda neid punkte ei käida, on see, et ühelt poolt pole seda teadmist, ehk turundus- ja kvaliteedijuhtimisalast haridust, puuduvad ressursid (või ei raatsita neid eradlada) vastavate spetsialistide palkamiseks ja liialt enesekeskne toimetamine (olen kõige targem).

Vähimgi väljapääs sellest oleks tänaste turundustegevuste eest vastutajatel veidi googeldada ja lugeda vastavasisulisi materjale, tutvuda teooriatega ja võtta mõned koolitused. Seega, enesetäiendamine.

Kui endasse on juba veidigi valdkonnapõhitõdesid salvestatud, siis on ka vastava spetsialisti tõdesid kergem ja lihtsam vastu võtta, osatakse olla tänulik õigele teele juhtimise eest.

Soovin kõigile laiemat panoraami!