Kuvandi loomine on üks osa ettevõtte turundusest, peenemas keeles siis CVI. Aune Paist kirjeldab kuvandi mõistet “Directoris” järgmiselt:
Kuvand on suhteliselt püsiv vaatenurk, mis määrab ära, kuidas inimesest, brändist või organisatsioonist mõeldakse. Enamasti on kuvand ja tegelikkus erinevad nagu ka soovitud ja tegelik imidž. Inimesed suhtuvad kuvanditesse nagu reaalsusesse, kuvand sisaldab subjektiivset teadmist ja annab kiire vastuse küsimusele: „Mis see on?“
Mul on olnud võimalus luua 4 kuvandit:
- Tertur kuvand:
– logol ilutsev kassisiluett sümboliseerib ettevõtja üleminekut palgatöölt ettevõtjaks (kass, kes kõnnib omapead),
– logol kasutatud kahe värvitooni omavaheline tasakaal meenutab jing & jang filosoofiat, mis kõneleb pidevast tasakaalu otsimisest ning soovunelmast, mis sooviks selliseid töid ja projekte, mis pakuksid rahuldust nii konsultandi mõistusele kui ka tunnetele.
– II visiitkaardil kohandasin ennast juhtimispartnerist turunduspartneriks, jätsin ära “juhataja” ja viisin logo esiplaanilt ära. Ajas asjad muutuvad.
- Alguskeskuse kuvand:
– ettevõtte omanikult tuli kindel värvikombinatsioonisoov- valge, must ja lilla (hiljem jäi valge ja kahte tooni lilla),- logo pidi kujutama arengut, õppimist, enesetäiendamist ja edasiliikumist;
– nii saigi logole kahte kallast ja nendevahelist teed kujutav kujutis, ehk teekond järgmisele levelile, ühelt kaldalt teisele, isegi, kui soovite, siis ülekantud tähenduses vasakult paremale;
– kasutatakse kahte kindlat fonti;
– kodulehe päisepildile sai tee, mis viib kaugusesse;
– väga põnev oli ka Alguskeskuse visiitkaardil logodetailidega mängimine.
. - Toila Valgevilla Apartments:
– Ettevõtte nimi tuli valada logosse. Tekkis 2 ülesannet, mida lahendad: Valge + villa + majutus/ luksus + kuid siiski turvaline kodusus.
– Logo ülemine pool kujutab lihtsustatud välislahendusega kujutist villast, kuna logo üldmulje pidi jääma nimest tingituna samuti valge ja hele, siis kasutasin halli, mis pigem mängib villa kontuurina.
– Logole alumine osa pidi andma edasi luksusliku, kuid koduselt turvalist keskkonda, mis külastajale avaneb, kui ta uksest sisse astub. Seesuguse šrifti otsimine oli pikk protsess, esialgu oli kasutusel isegi teine, mis hiljem uue ja igati pareminisobivama vastu välja vahetati.
– Visuaali lõin ka võimalikele kujundustele, rohekas- sinine jalus iseloomustab nii parki, mille veerel asutakse, kui ka merd, mis on käeulatuses. Päike aga iseloomustab rannamõnusid, andes teada, et laiemale üldsusele tundmatu Valgevilla peaks ju siis asuma kusagil rannapiirkonnas.
- Ida-Viru Mõisad:
– Ühinesid ühe MTÜ alla esialgu 5 eriilmelist mõisa, igaühel juba oma identiteet välja kujunenud. Hiljem ühines ka kuues. MTÜ kuvand ei tohtinud kopeerida neist ühegi oma ja pidi kandma iseenda identiteeti.
– kuna ühist kuvandit on sellistel juhtudel raske leida, sai kujundatud MTÜ nimi kindla šriftiga, lisatud veebiaadress, sest just sealt saab kogu info Ida- Virumaa ühinenud mõisate kohta.
– kujundustel kasutame aga kindlat triibu- taustapilti ja pitsati kujutist, mis sümboliseerib lepingule allkirja andmist.